ZNACZENIE INDYWIDUALIZACJI NAUCZANIA WE WSPIERANIU ZDOLNOŚCI UCZNIÓW W MŁODYM WIEKU SZKOLNYM
Opis
Czym jest indywidualizacja? Jak ją wykorzystywać na zajęciach w edukacji wczesnoszkolnej?
Czy ma znaczenie w rozwoju zdolności dzieci? To pytania, które we współczesnej szkole stawiane są bardzo często. Udzielając odpowiedzi, nauczyciele nierzadko wskazują, że nie tylko rozumieją znaczenie indywidualizacji, ale również systematycznie korzystają na zajęciach z tej formy pracy, szczególnie z uczniem zdolnym. Jednakże często są to deklaracje, w których indywidualizacja polega na ogół na łączeniu tempa nauki z różnicowaniem treści w zależności od poziomu wiedzy i możliwości uczniów. A przecież codzienność szkolna pokazuje, iż uczniowie różnią się między sobą chociażby poziomem zdobytej wiedzy, intelektem, charakterem, osobowością, temperamentem, umiejętnością wchodzenia w relacje z innymi czy sposobem radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych.
Dane techniczne
Wymiary | 16 x 23,5 cm |
Oprawa | Miękka |
ISBN | 978-83-65644-85-5 |
Stron | 334 |
Rok wydania | 2021 |