KULTURA POD LUPĄ. Funkcjonowanie domów kultury na przykładzie Nowohuckiego Centrum Kultury
Opis
Oddajemy w Państwa ręce książkę będącą efektem projektu naukowo- badawczego, którego podstawowym założeniem była chęć zaspokojenia ciekawości i lepszego zrozumienia funkcjonowania instytucji kultury oraz potrzeb jej odbiorców (…).
(…) brak monitorowania uczestnictwa w kulturze i opinii odbiorców na temat funkcjonowania instytucji kultury powoduje, że decyzje są podejmowane przez zarządzających instytucjami w oparciu o ogólną znajomość problemu, a nie faktycznie zidentyfikowane potrzeby. Potwierdzają to doświadczenia samych instytucji i ich coraz częstsze próby realizowania badań wśród własnej publiczności, choć na ogół na potrzeby działań marketingowych i bez rozpoznania faktycznych potrzeb. Badacze wyszli z założenia, że dialog między menedżerami kultury i ich konkretnymi odbiorcami, polegający na stałym monitorowaniu potrzeb, prowadzi do usprawniania zarządzania oraz wzrostu poziomu satysfakcji obu stron, zarówno nadawców kultury (instytucji, organizacji), jak i jej odbiorców. Celem podjętego działania stało się więc przyczynienie się do wypracowywania nawyku prowadzenia dialogu instytucji z odbiorcami oferty – zmierzającego w stronę stałego monitorowania potrzeb odbiorców kultury. To monitorowanie jednak powinno odbywać się na znacznie szerszą skalę, niż na poziomie konkretnej instytucji. Wydaje się, że i organy administracji publicznej zaczynają dostrzegać taką potrzebę (…).
Ze Wstępu
Dane techniczne
ISSN | 2081-4712 |
Wymiary | 16 x 23 cm |
Oprawa | Miękka |
ISBN | 978-83-62139-82-8 |
Stron | 164 |
Rok wydania | 2015 |