ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE w polskich muzeach publicznych
Opis
Autorka w niniejszej publikacji porusza problematykę zarządzania strategicznego w polskich muzeach publicznych, wciąż mało obecną w literaturze z zakresu zarządzania w sektorze kultury. Omawia w niej proces strategiczny i poszczególne jego etapy. Zasadniczą część publikacji stanowią badania prowadzone przez autorkę w latach 2016 – 2020 na potrzeby pracy doktorskiej. Efektem badań jest usystematyzowanie wiedzy o zarządzaniu strategicznym w muzeach publicznych oraz o narzędziach tego zarządzania stosowanych przez kierujących wybranymi muzeami. Wiedza zawarta w książce ma także wymiar praktyczny. Sformułowane wnioski mogą być przydatne nie tylko dla dyrektorów muzeów, ale także dla wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania strategicznego w kulturze, funkcjonowaniem publicznych instytucji kultury, a także dla przedstawicieli środowisk naukowych i akademickich – zarówno w ich pracy naukowej, jak i dydaktycznej.
Autorka jest menedżerką kultury, wykładowczynią akademicką i badaczką. Przez kilkanaście lat pracy w muzeum publicznym (Muzeum Krakowa) koordynowała tworzenie i realizację kolejnych strategii rozwoju. Swoje doświadczenia w tym zakresie wykorzystała w pracy doktorskiej, obronionej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2022 roku.
Dane techniczne
Wymiary | 16 x 23 cm |
Oprawa | Miękka |
ISBN | ISBN 978-83-67620-18-5 |
Stron | 348 |
Rok wydania | 2023 |