Metafory mody. Zarządzanie marką autorską w kontekście przemian rynkowych

Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: 14 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy

Opis

W ujęciu mikroekonomicznym podleganie modzie łączy się z wyborami jednostki o charakterze indywidualistycznym (chęć wyróżnienia i prestiżu) jak i unifikacyjnym (podkreślenie wspólnych kodów konsumpcyjnych, eksponowanie potrzeby przynależności do grupy). W teorii konsumpcji wiele miejsca poświęca się na diagnozowanie zjawiska naśladownictwa społecznego, któremu moda podlega. Z drugiej strony moda to ważne źródło potrzebotwórcze, będące podstawą budowania oferty rynkowej przez projektantów/producentów/sprzedawców. To także ważny mechanizm wpływający na procesy gospodarowania i wymiany. Należy zgodzić się z przyjętym przez Autora stanowiskiem, że moda jako taka nastręcza wielu trudności poznawczych i wymaga przyjęcia jak najmniej dyskusyjnego podejścia badawczego. Jako cel główny przyjęto ukazanie powiązań pomiędzy metaforycznym rozumieniem mody, a problemami zarządzania odzieżową marką modową.

prof. dr hab. Małgorzata Bombol, Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością SGH w Warszawie

 

Moda jako przedmiot rozważań naukowych nie jest traktowana poważnie, zwłaszcza przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Nie wiedzieć czemu badania poświęcone modzie i markom modowym (w przeciwieństwie do analiz działań i strategii banków, firm naftowych telekomunikacyjnych czy producentów z branży motoryzacyjnej) nie miałyby zasługiwać na poważne potraktowanie, ale tak właśnie często się zdarza […]. Jest to tym dziwniejsze, że branża modowa jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarek krajów unijnych; można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że jest jedną ze specjalności eksportowych Unii Europejskiej. Dość stwierdzić, że w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ, w pierwszej szóstce marek z kategorii odzież połowa wywodzi się ze Starego Kontynentu, a najcenniejsza europejska marka odzieżowa, hiszpańska Zara ma większą wartość, niż takie „poważne” marki jak choćby marki naftowe Shell oraz ExxonMobil, banki J.P. Morgan, Citi oraz Bank of America, albo technologiczne, jak Siemens, HP czy Dell.

dr hab. Jacek Kall, prof. WSB w Poznaniu

 

Michał Wójciak – projektant i teoretyk mody, asystent w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie w 2019 roku uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych. Tajniki projektowania mody oraz krawiectwa zgłębiał w Krakowskich Szkołach Artystycznych oraz Zespole Szkół Odzieżowych nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Laureat polskich i zagranicznych konkursów dla projektantów mody. W 2020 roku w ramach programu Stypendia Twórcze Miasta Krakowa zrealizował projekt Michał Wójciak – pracownia otwarta.

 

Podana cena dotyczy zakupu drukowanej wersji książki - poniżej znajduje się link do pobrania bezpłatnej publikacji w formie pliku pdf.

 


 

Metafory mody - plik do pobrania

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl